fbpx

Największe obawy przedsiębiorców związane z wdrożeniem KSeF

2024-03-08
obawy o ksef
Spis treści:
0
(0)

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur i ustandaryzowanie wystawiania faktur w polskich przedsiębiorstwach nadchodzi wielkimi krokami. Mówi się, że odroczenie terminu wprowadzenia KSeF jako obowiązkowej platformy do fakturowania spotkało się z oddechem ulgi wielu podatników. Z czym wiążą się największe obawy przedsiębiorców? Czego tak naprawdę boją się podatnicy, kiedy myślą o nadejściu KSeF?

Funkcjonalność i awaryjność systemu KSeF

Jedną z głównych rzeczy, o jaką martwią się podatnicy, jest pojawianie się problemów w związku z działaniem platformy KSeF. Często to co nowe i niepoznane budzi sporo wątpliwości. Boimy się tego, że system zamiast ułatwić nam pracę i załatwianie spraw księgowych tylko utrudni nam życie. Jednak Ministerstwo Finansów przewidziało sytuację ewentualnej awarii lub poprawek serwisowych i zaproponowało podatnikom rozwiązania. Wszystko zostało opisane przez nasz portal w artykule o awaryjności KSeF. Najważniejsze to czytać komunikaty udostępniane przez Ministerstwo Finansów i trzymać się terminów wyznaczonych w regulaminie platformy. Wtedy unikniemy ewentualnych kar i niepotrzebnych stresów.

Bezpieczeństwo danych w KSeF

Kolejną obawą przedsiębiorców jest kwestia bezpieczeństwa i ochrony wrażliwych danych przez platformę. Na pewno znajdzie się jeszcze wiele osób, które najbardziej ufają temu, co mają na papierze, schowane w teczce i odłożone bezpiecznie na regał w archiwum. Jednak w dzisiejszych czasach wiele dokumentów archiwizuje się w sposób elektroniczny. KSeF pod tym kątem nie będzie wcale żadną nową rewolucją. Co więcej, dzięki KSeF wszystkie faktury będą ustandaryzowane pod jedną wyznaczoną przez Ministerstwo Finansów strukturę i przechowywane w jednym miejscu, do którego będą miały wgląd tylko osoby uprawnione. O sposobach platformy na zachowanie wszelkich środków bezpieczeństwa pisaliśmy w tym artykule. Pamiętajmy, że w dzisiejszych czasach wiele naszych wrażliwych danych jest już przechowywanych i zarządzanych w sposób elektronicznych – one również są chronione wieloskładnikową autoryzacją, profilami zaufanymi, tokenami i innymi sprawdzonymi sposobami.

Brak odpowiedniego przygotowania do obsługi KSeF

Innym powodem do stresów jest niewystarczający czas i zasoby na wdrożenie się w prosperowanie nowego systemu. Nowe zasady i zależności wydają się być skomplikowane, pytań na oficjalnej rządowej stronie dotyczącej KSeF zdaje się być masa, a odpowiedzi nie zawsze są jasne i klarowne. Dodatkowo ze względu na specyfikę tematu nie każdy przedsiębiorca wie, który dział powinien się zająć obsługą platformy w przyszłości. Kto najlepiej nada się do zapoznania się z wszystkimi skomplikowanymi przepisami? Księgowość? Zarząd? Dział IT? A może dział finansów? Przez to, że dużo osób obawia się systemu, każdy próbuje odsunąć problem od swoich kompetencji. 

Aktualnie ze względu na odroczenie terminu wdrożenia KSeF w życie czasu na naukę i zapoznanie się z platformą jest więcej, więc najlepiej już teraz zacząć się z nią zapoznawać i powoli implementować w życie firmy. Kursy i webinary dostępne na naszej platformie poświęconej szczególnie branży budowlanej na pewno ułatwią ten proces. Na kursach i szkoleniach omawiamy nadchodzące zmiany, potencjalnie wynikające problemy, procesy wystawiania i odbierania faktur, a także wiele innych aspektów. Tutaj możesz zobaczyć najbliższe terminy kursów online oraz szkoleń stacjonarnych. Nie czekaj i już dziś zadbaj o edukację swojego zespołu!

Czy ten wpis był dla Ciebie przydatny?

Kliknij w gwiazdkę aby dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Ilość głosów: 0

Jeszcze nikt nie ocenił tego wpisu. Bądź pierwszy!


Biuro Obsługi Klienta
+48 61 639 42 98
rejestracja@ksefdlabudownictwa.pl
Adres: ul. Górnicza 2/143, 60-107 Poznań
design: Duind™